Planowanie lokalizacji nowych oddziałów

Rozwiązania geomarketingowe pozwalają na planowanie lokalizacji nowych oddziałów firmy w miejscach, w których mają one największy potencjał rozwoju. Umożliwiają wykonywanie analizy zasięgów punktów sprzedaży i obsługi klienta, przy uwzględnieniu danych socjodemograficznych. Pomagają w lepszym zobrazowaniu możliwości sprzedażowych i marketingowych danego regionu, ze względu na potencjalnych klientów i wysokość zainteresowania danym produktem lub usługą. Ponadto uwzględniając obecność konkurencji na rynku, pozwalają odnaleźć tzw. białe plamy (white-spots) na mapie oraz pozwalają określić zasięg filii swojej firmy (catchment area). Na podstawie tego typu zestawienia można ustalić, czy oba obszary się nie kanibalizują, czyli czy nie nakładają na siebie, pochłaniając nawzajem swoich klientów.

Jeżeli zastanawiają się Państwo nad otworzeniem nowego oddziału, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Dane z bazy Panoramy Firm są najlepszym doradcą przy planowaniu lokalizacji nowych punktów. Po dopisaniu do nich współrzędnych geograficznych (X, Y) mogą Państwo wykonywać analizy przestrzenne, ułatwiające podejmowanie strategicznych decyzji. W przypadku dodatkowych pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji.