Controlling POS – analiza sieci dystrybucji

Controlling POS (point of sale) to monitorowanie i analizowanie danych dotyczących sieci dystrybucji, umieszczonych w postaci kolorowych punktów na mapach. Pozwala porównać ze sobą lokalizacje poszczególnych punktów sprzedaży i obsługi oraz oszacować ich zasięg. Daje też możliwość przypisania do nich informacji, istotnych podczas planowania działań ekspansyjnych. Wnioski z analizy danych prezentowane są w postaci raportów składających się z mapy i tabeli.

Controlling POS pozwala szybko ustalić informacje takie jak:

  • liczba gospodarstw domowych,
  • liczba mieszkańców,
  • liczba zatrudnionych,
  • liczba placówek konkurencji,
  • potencjał nabywczy mieszkańców,
  • struktura wiekowa w danych obszarze,
  • liczba generatorów ruchu.

Dostęp do tego typu danych sprzyja optymalizacji dostępności produktów i akcji marketingowych oraz dopasowaniu ich do grupy docelowej – Category Management. Ponadto ułatwia podjęcie decyzji w sprawie otwarcia kolejnych placówek firmy. Pozwala bowiem poznać odległość, czas dojścia pieszo lub czas dojazdu klientów do potencjalnych placówek firmy.

Analizę punktów sprzedaży i obsługi mogą Państwo przeprowadzić dzięki geokodowaniu danych znajdujących się w bazie Panoramy Firm. W ramach naszych usług zadbamy o ich odpowiednie wyselekcjonowanie i posegmentowanie. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. W przypadku dodatkowych pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji.