Geomarketingowa analiza klientów

Geomarketingowa analiza klientów znacząco zwiększa efektywność działań sprzedażowych i promocyjnych. Przekształcone w punkty i ulokowane na mapie informacje o kontrahentach, połączone są bezpośrednio z rekordem w bazie danych. Dzięki temu mogą ilustrować nie tylko dane teleadresowe, ale także i ilościowe oraz jakościowe – wartość sprzedaży i typ klienta. Tego typu analiza pozwala monitorować i formować odbiorców w grupy charakteryzujące się danymi wynikami, np. wygenerowanymi obrotami, typem zakupionego produktu lub usługi, miejscem zakupu czy otoczeniem demograficznym.

W przypadku wystąpienia dużej liczby klientów na małym obszarze geokodowanie rekordów wiąże się z agregacją danych. Proces ten polega na zliczeniu wszystkich punktów w danym regionie oraz zaznaczeniu ich na mapie Polski za pomocą innego koloru w zależności od charakterystyki. Takie graficzne przedstawienie aktywnych klientów zdecydowanie ułatwia ich analizę i przyspiesza opracowywanie strategii marketingowych. Już jeden rzut oka wystarczy, by dostrzec potencjał danej lokalizacji.

Jeżeli szukają Państwo wysokiej jakości bazy klientów do kupienia, zapraszamy do kontaktu. Ze zbiorami Panoramy Firm geomarketingowa analiza jest jeszcze łatwiejsza. Nasi konsultanci pomogą Państwu w określeniu grupy docelowej, na podstawie której wyselekcjonowane zostaną właściwe rekordy do badań. W przypadku dodatkowych pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji.