Controlling POS – analiza sieci dystrybucji
Controlling POS (point of sale) to monitorowanie i analizowanie danych dotyczących sieci dystrybucji, umieszczonych w postaci kolorowych punktów na mapach. Pozwala porównać ze sobą lokalizacje poszczególnych punktów sprzedaży i obsługi oraz oszacować ich zasięg. Daje też możliwość przypisania do nich informacji, istotnych podczas planowania działań ekspansyjnych. Wnioski z analizy danych prezentowane są w postaci raportów składających się z mapy i tabeli.
Controlling POS pozwala szybko ustalić informacje takie jak:
- liczba gospodarstw domowych,
- liczba mieszkańców,
- liczba zatrudnionych,
- liczba placówek konkurencji,
- potencjał nabywczy mieszkańców,
- struktura wiekowa w danych obszarze,
- liczba generatorów ruchu.
Dostęp do tego typu danych sprzyja optymalizacji dostępności produktów i akcji marketingowych oraz dopasowaniu ich do grupy docelowej – Category Management. Ponadto ułatwia podjęcie decyzji w sprawie otwarcia kolejnych placówek firmy. Pozwala bowiem poznać odległość, czas dojścia pieszo lub czas dojazdu klientów do potencjalnych placówek firmy.
Analizę punktów sprzedaży i obsługi mogą Państwo przeprowadzić dzięki geokodowaniu danych znajdujących się w bazie Panoramy Firm. W ramach naszych usług zadbamy o ich odpowiednie wyselekcjonowanie i posegmentowanie. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. W przypadku dodatkowych pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji.