Ile to kosztuje? Od czego zależy cena marketingowej bazy danych?
Decydując się na zakup bazy danych, zwykle w pierwszej kolejności zastanawiamy się nad kosztem tej inwestycji. Trudno jednak podać przykłady konkretnych cen. W Panoramie Firm każda wycena przygotowywana jest indywidualnie, zgodnie z potrzebami klienta oraz specyfiką prowadzonej przez niego kampanii marketingowej. Możemy jednak wyróżnić pewne czynniki, które mogą mieć bezpośredni wpływ na ogólny koszt marketingowej bazy danych.
Wykorzystaj potencjał bazy danych i docieraj do klientów!
4 główne czynniki wpływające na koszt bazy danych
- Liczba rekordów w bazie. Z oczywistych względów to jeden z najważniejszych czynników wpływających na ogólny koszt bazy danych. Z zasady jest tak, że im więcej rekordów w bazie, tym mniejsza jest cena jednostkowa rekordu.
- Zawartość poszczególnych rekordów. Im więcej informacji na temat danego kontaktu, tym większe możliwości późniejszej segmentacji, ale i nieco wyższa cena bazy danych. Najtańsze będą zwykłe kontakty, czyli imię, nazwisko, adres lub/i telefon. A im więcej szczegółowych informacji, tym wyższy koszt, ale jednocześnie większa szansa na osiągnięcie zamierzonych celów marketingowych.
- Sposób wykorzystania bazy danych. Przez sposób wykorzystania bazy rozumiemy liczbę przeprowadzonych kampanii marketingowych. Koszt jednokrotnego dostępu do danych będzie niższy niż opłata za dostęp wielokrotny — co również jest całkowicie zrozumiałe. W praktyce jednak często bardziej opłacalny jest zakup z możliwością wielokrotnego dostępu, ponieważ — patrząc z dłuższej perspektywy — pozwala na kilkukrotne nawiązaniu kontaktu z odbiorcą dla podwyższenia skuteczności prowadzonych działań.
- Wysoka jakość danych i aktualność. Na rynku działa wielu dostawców baz danych oferujących wyjątkowo atrakcyjne ceny. Jeśli jednak są one wyjątkowo niskie, powinniśmy zachować ostrożność. Bazy danych kupujemy po to, aby zwiększały efektywność naszych działań marketingowych. Jeśli nabędziemy kiepskiej jakości bazę, która nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, to nawet przy wyjątkowo niskiej cenie — i tak przepłacimy. Dlatego zawsze warto zachować ostrożność i nawiązywać współpracę wyłącznie w sprawdzonych firmach, jak np. Panorama Firm, która jest specjalistą w tej dziedzinie, zapewniając marketingowe bazy danych zarówno z sektora B2B, jak i B2C. Istotna jest również kwestia legalności danych. Jeśli w tej kwestii mamy jakiekolwiek wątpliwości, powinniśmy zrezygnować z zakupu. Tylko legalna lista rekordów pozwoli nam efektywnie i zgodnie z prawem realizować kampanie marketingowe. Kolejna ważna kwestia to aktualność wszystkich rekordów zawartych na liście.