Jak stworzyć skuteczny mailing? Podstawa to baza mailingowa
Mailing to jedna z najbardziej efektywnych form marketingu i komunikacji z obecnymi lub potencjalnymi klientami, z której korzysta dziś większość firm — zarówno dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw. Wykorzystywany jest przede wszystkim do działań sprzedażowych, chociaż jego celem może być też inny rodzaj konwersji, np. pobranie jakiegoś dokumentu lub zapisanie się na jakieś wydarzenie.
Skuteczność mailingu zależy od wielu czynników, jednak absolutną podstawę stanowi baza mailingowa. Bez tego nie jesteśmy w stanie ani dotrzeć do klientów z ofertą, ani osiągnąć zamierzonych celów sprzedażowych, wizerunkowych itd.
Działania mailingowe zacznij od wiarygodnej bazy danych
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych potwierdza, że pocztę e-mail posiada 97% Polaków, którzy korzystają z sieci. Jest to więc powszechnie wykorzystywane przez internautów narzędzie. To ogromny potencjał dla reklamodawców, dlatego ten kanał dotarcia do klientów zdecydowanie warto wykorzystać w prowadzonych działaniach marketingowych.
W mailingu właściwie zbudowana baza odbiorców to tak naprawdę połowa sukcesu. Przede wszystkim pozwala kontaktować się z potencjalnymi klientami, kontrahentami, partnerami biznesowymi itd. Mamy więc szansę dotarcia do wyselekcjonowanej, a jednocześnie szerokiej grupy odbiorców.
Bazy adresów e-mail do firm to podstawa budowania relacji biznesowych, które opierają się między innymi na e-mail marketingu. Panorama Danych dostarcza swoim klientom m.in. kompleksowe, aktualne i zweryfikowane bazy mailingowe do firm z siedzibą w Polsce. Tworzone są w zgodzie z wymogami RODO i podlegają cyklicznej aktualizacji.
Zapewnione rekordy uzupełnione są o inne przydatne informacje jak numery telefonów, adresy stron www, dokładna lokalizacja czy profil działalności. To jeden z najskuteczniejszych i najszybszych sposobów na stworzenie solidnej podstawy do prowadzonych działań e-mail marketingowych.
Zbiory adresów e-mail umożliwiają trafne targetowanie kampanii mailingowych. Po przeprowadzonej akcji mailingowej mogą być wykorzystane do analizowania skuteczności wdrożonych działań czy klasyfikowanie klientów pod kątem aktywności w bazie e-maili.