Jak często aktualizować bazy danych klientów, by stanowiły skuteczne narzędzie marketingu?
Aktualizacja to jedna z najważniejszych czynności wykonywanych w ramach zarządzania bazami danych. Tylko aktualne dane pozwalają na prowadzenie skutecznych działań marketingowych i racjonalne wykorzystanie budżetu.
Aktualizacja bazy danych – dlaczego to ważne?
Baza danych klientów powinna rozwijać się wraz z firmą. Jeśli będzie rzetelnie prowadzona, może stać się jednym z najważniejszych narzędzi w przedsiębiorstwie. Musi być czytelna, uporządkowana, a przede wszystkim aktualna.
Aktualizowana baza danych pozwoli ci zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze. Planując jakiekolwiek działania marketingowe, musisz mieć pewność, że kierujesz swoją ofertę do właściwej osoby. Jest to ważne nie tylko w przypadku kampanii mających na celu znalezienie nowych odbiorców, ale i zmierzających do budowania trwałych relacji klientami. To również sposób, aby zminimalizować ryzyko zbędnych wydatków na nieskuteczne i nieefektywne działania marketingowe. W ten sposób będziesz mógł dotrzeć do swoich potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych, zanim zrobi to twoja konkurencja.
Regularnie aktualizuj bazę danych klientów
Stworzenie i późniejsze aktualizowanie baz danych klientów to bez wątpienia żmudne i czasochłonne zajęcie, ale konieczne, jeśli zależy nam na efektywnym prowadzeniu działań marketingowych. Jeżeli więc nie masz odpowiedniej wiedzy, czasu ani narzędzi do aktualizowania bazy danych, możesz to zlecić firmie specjalizującej się w tej dziedzinie, jak Panorama Firm. W ramach świadczonych przez nas usług dbamy o regularne wzbogacania baz o dodatkowe informacje, aktualizujemy dane adresowe i kontaktowe, czyścimy i standaryzujemy bazy danych. Uzupełniamy listę rekordów o nowe informacje, które są niezbędne w procesie segmentacji. Dzięki temu baza jest aktualna, a przede wszystkim skuteczna.
Baza danych powinna być aktualizowana regularnie i możliwie jak najczęściej, a przede wszystkim przed każdą wdrażaną kampanią czy akcją marketingową. Dzięki temu możesz maksymalnie wykorzystać budżet i oczekiwać zadowalającego zwrotu z każdej wydanej złotówki. Przykładowo, w Panoramie Firm 800-osobowy zespół codziennie weryfikuje, uaktualnia i sprawdza dane zawarte w bazie, dlatego możemy zapewnić nawet 95% wiarygodności wszystkich rekordów.