Baza firm z branży medycznej. Jakie działalności gospodarcze są w niej zawarte?
W naszym kraju (jak również w innych krajach europejskich) z roku na rok powstaje coraz więcej nowych placówek medycznych. Stale rozwijają się nowe gałęzie medycyny i swoją działalność rozpoczynają kolejne firmy specjalizujące się w nowoczesnych metodach leczenia. Po części jest to związane z rosnącymi potrzebami ludzi w zakresie profilaktyki i opieki zdrowotnej, ale znaczenie ma również proces tzw. starzenia się społeczeństwa. Obecne szacuje się, że w naszym kraju mieszka ok. 9 mln osób powyżej 60 roku życia, co ma bezpośredni wpływ na dynamiczny rozwój branży medycznej.
Jest to bardzo duży potencjał dla firm, które właśnie wśród placówek medycznych poszukują swoich potencjalnych klientów, odbiorców usług bądź towarów, partnerów biznesowych itd. Aby do nich dotrzeć, niezbędne są bazy danych zawierające kompleksowe, aktualne i wiarygodne informacje na temat placówek medycznych.
Co zawiera baza danych z branży medycznej?
Bazy danych z branży medycznej zawierają kompleksowe informacje na temat podmiotów specjalizujących się w dziedzinie medycyny. Są to przede wszystkim szpitale, przychodnie, ale również prywatne gabinety, poradnie czy firmy działające w dziedzinach okołomedycznych. Tego rodzaju bazy danych mogą być klasyfikowane na podstawie konkretnych potrzeb klientów, czyli np. według określonych specjalizacji (np. placówki publiczne lub niepubliczne, okulistyka, pediatria, ortopedia itd.).
Do podstawowych informacji zawartych w bazach danych zaliczamy m.in.: dane teleadresowe, strony www, adresy mailowe, specjalizacje, osoby decyzyjne. W ten sposób można sprawnie dotrzeć do konkretnych placówek specjalizujących się w określonej dziedzinie medycyny z danego regionu w celu np. przeprowadzenia rozmowy marketingowej czy dokonania skrupulatnej analizy rynku.
Bazy danych są też niezbędne podczas działań z zakresu statystyki medycznej. Statyka medycyna zajmuje się gromadzeniem najważniejszych wiadomości na temat tego, w jakich branżach czy specjalnościach medycznych pojawia się największe zapotrzebowanie na nowe produkty farmaceutyczne, sprzęt medyczny czy specjalistyczne usługi. Następnie można wykorzystać bazę danych, aby skontaktować się z odpowiednimi placówkami lub nawet konkretnymi lekarzami, aby uzyskać niezbędne do dalszych prac informacje.