Baza firm terytorialna czy branżowa? Z której lepiej skorzystać?
Terytorialne i branżowe bazy danych to jedne z najprostszych zbiorów informacji na temat konsumentów oraz przedsiębiorców i firm. Jednocześnie w wielu przypadkach okazują się najbardziej przydatne. Bazy terytorialne — jak nietrudno się domyślić — zawierają rekordy, które posortowane są według konkretnego zakresu terytorialnego.
Z kolei bazy branżowe odnoszą się do przedsiębiorstw działających w konkretnych sektorach gospodarki. Kiedy warto skorzystać z terytorialnej bazy danych, a w jakich przypadkach lepiej wybrać bazę branżową? Na te pytania spróbujemy odpowiedzieć w dalszej części tego wpisu.
Kiedy warto skorzystać z terytorialnej bazy danych?
Terytorialna baza danych to przydatne narzędzie w sytuacjach, kiedy chcemy pozyskać informacje na temat przedsiębiorców działających na określonym obszarze. Zasięg terytorialny może być różny i zależy od konkretnych potrzeb — obejmuje kilka regionów lub tylko jedną gminę, dotyczy mieszkańców wsi lub miast itd.
Tego rodzaju bazy znajdują zastosowanie zarówno w przypadku relacji B2C, jak i B2B. Okazują się bardzo użyteczne przy działaniach prowadzonych w ramach marketingu bezpośredniego. Ułatwiają targetowanie podczas np. wysyłek pocztowych czy kampanii telemarketingowych.
Bazy danych terytorialnych są wykorzystywane przede wszystkim przez firmy, które swoje działania — marketingowe lub informacyjne — prowadzą w konkretnym obszarze geograficznym. To najlepszy sposób, aby dotrzeć do lokalnych klientów, kontrahentów lub partnerów biznesowych.
W jakich przypadkach najlepiej skorzystać z branżowej bazy danych?
W branżowych bazach danych znajdują się rekordy obejmujące podmioty działające w konkretnych sektorach gospodarki. Są to najczęściej bazy kontaktów biznesowych (B2B), pozwalające skutecznie dotrzeć do potencjalnych odbiorców, kontrahentów czy partnerów działających w interesującej nas dziedzinie, np. hotelarstwie, gastronomii, medycynie, IT, transporcie, przemyśle budowlanym itd. Oferta Panoramy Danych obejmuje internetowe bazy firm polskich oraz niemieckich, które są skrupulatnie posegregowane m.in. ze względu na przynależność do konkretnej branży.