Baza firm CEIDG — idealne narzędzie, by zwiększyć skuteczność e-marketingu
Jednym z podstawowych źródeł informacji podczas tworzenia baz danych firm jest CEIDG, czyli Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. Jest to spis wszystkich przedsiębiorców będących osobami fizycznymi, prowadzony przez ministra właściwego do spraw gospodarki. To między innymi z tej ewidencji pochodzą dane na temat już istniejących, a także nowo powstałych firm.
Czym właściwie jest CEIDG?
CEIDG to elektroniczny rejestr przedsiębiorców działających na terenie Polski. Został on stworzony przede wszystkim po to, aby przedsiębiorcy mogli sprawniej zakładać i prowadzić działalność gospodarczą. Poprzez serwis można nie tylko zarejestrować firmę, ale również zamknąć czy zawiesić działalność. W związku z tym CEIDG stanowi bardzo dobre źródło pozyskiwania informacji na temat obecnie działających na rynku podmiotów gospodarczych.
Celem CEIDG jest nie tylko ułatwienie przedsiębiorcom ich podstawowych działań, ale również zapewnienie dostępu do informacji na temat tychże przedsiębiorców. Każdy, kto ma dostęp do internetu, może bezpłatnie skorzystać z tej bazy danych. Zawarte są w niej najważniejsze informacje na temat osób fizycznych, które w Polsce prowadzą zarejestrowaną działalność gospodarczą. Oprócz tego poprzez serwis CEIDG można uzyskać dostęp do informacji bezpłatnie udostępnianych przez Centralną Informację Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).
Baza firm CEIDG — źródło danych do celów marketingowych
Opisana powyżej baza firm CEIDG może stanowić doskonałe narzędzie pozyskiwania adresów e-mail do prowadzonych działań marketingowych. CEIDG stanowi jedno ze źródeł, na podstawie którego można tworzyć bazy mailingowe. Jest to również najlepszy sposób, aby dowiedzieć się o nowo zarejestrowanych firm i od razu uzyskać dane kontaktowe do nich.
Bogata i aktualna baza mailingowa, zawierająca najnowsze dane na temat nowo powstałych firm, to gwarancja skuteczności działań z zakresu e-marketingu. Ten kanał docierania do potencjalnych odbiorców jest coraz częściej wykorzystywany przez przedsiębiorców z różnych branż. E-marketing to szereg korzyści, które są szczególnie doceniane w biznesie, jak m.in. możliwość szybkiego dotarcia do odbiorców, mierzalność efektów czy precyzja w definiowaniu grup docelowych.