5 powodów, by zainwestować w bazę mailingową
E-mail marketing nie jest niczym nowym, ale wciąż przynosi wiele korzyści i chętnie jest stosowany przez firmy działające w wielu branżach. Aby móc prowadzić działania z tego zakresu, niezbędne jest posiadanie wiarygodnej i aktualnej bazy mailingowej.
Samodzielna budowa bazy subskrybentów jest możliwa, jednak wymaga sporo czasu, wysiłku i pewnych umiejętności. Skuteczniejszym i szybszym rozwiązaniem jest zakup gotowej bazy adresów e-mail.
Dlaczego warto zainwestować w solidną bazę mailingową? Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych (chociaż nie jedynych) powodów, które powinien wziąć pod uwagę każdy przedsiębiorca, który planuje prowadzić efektywny e-mail marketing.
- Baza mailingowa pozwoli ci na prowadzenie skutecznych działań email marketingowych. Bez bazy mailingowej tak naprawdę niemożliwe byłoby prowadzenie działań z zakresu e-mail marketingu. To absolutna podstawa! Dobrze przygotowana kampania może przynieść realne korzyści w postaci wysokich wskaźników ROI. Tego rodzaju działania są szczególnie istotne w przypadku branży e-commerce, ale nie tylko. Stanowią skuteczne wsparcie kampanii sprzedażowych oraz wizerunkowych. Pozwalają na prowadzenie kampanii długofalowych, skłaniających odbiorców do interakcji. Marketingowa wiadomość e-mail jest traktowana przez odbiorcę znacznie bardziej osobiście niż np. posty w mediach społecznościowych czy banery na portalach. Aktualna i wiarygodna baza mailingowa to duży potencjał, który warto wykorzystać w przemyślany sposób.
- Baza mailingowa pozwala budować bezpośrednie relacje z odbiorcami. Utrzymanie klienta często okazuje się równie trudne jak jego pozyskanie. A dla wielu firm bardzo duże znaczenie mają przede wszystkim klienci “powracający”, czyli tacy, którzy regularnie dokonują zakupów w sklepie lub korzystają z naszych usług. E-mail marketing pozwala na budowanie i utrzymywanie głębszych relacji z odbiorcami.
- Baza mailingowa to tani i efektywny sposób na marketing. E-mail marketing to jedno z tańszych narzędzi marketingowych, jakie dostępne są w internecie. W przypadku dużej bazy mailingowej koszt dotarcia z wiadomością do skrzynki potencjalnego odbiorcy niekiedy wynosi nawet 1 grosz. Z tego też powodu jest to rozwiązanie, z którego chętnie korzystają nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale i małe firmy, dysponujące ograniczonym budżetem. Dodatkowo jest to stosunkowo proste narzędzie dające wiele możliwości w zakresie skutecznej komunikacji z klientami czy partnerami biznesowymi.
- Baza mailingowa pozwala na personalizację komunikatów marketingowych. Baza mailingowa umożliwia trafne targetowanie kampanii, a także skuteczną personalizację przesyłanych wiadomości. Wcale nie jest tak wiele narzędzi, które pozwalają równie precyzyjnie kierować komunikaty do konkretnych osób. Wystarczy, że znasz adres e-mail i imię odbiorcy, a jesteś w stanie wrócić się do niego po imieniu. To znacznie zwiększa szanse na pomyślną interakcję.
- Szerokie możliwości z zakresu automatyzacji i analizowania. E-mail marketing to forma reklamy, która daje najlepsze możliwości automatyzacji i analizowania danych. Właściwie już po pierwszej kampanii z zastosowaniem bazy mailingowej możesz wyciągnąć konstrukcyjne wnioski.